Varukorg 0,00 kr

Du har inga produkter i din varukorg.

Betalning & Leverans

Webbutiken och den fysiska butiken i Sigtuna upphör den 8 december och utförsäljning sker fram tills dess!

Betalningssätt

Klarna Checkout - du kan välja mellan att betala med kort, faktura, delbetala eller att göra en direktbetalning från din bank. Det tillkommer inga kostnader vid betalning med faktura.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. Ärendet gällande påminnelse hanteras av Klarna. 

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar varor inom Sverige. 

Vi följer Personuppgiftslagen (PuL) vid hantering av era uppgifter. 

Tveka inte att kontakta oss på kundtjanst@lovelly.se om du stöter på några problem eller har några frågor. 

Frakt & Leverans

Frakt till utlämningsställe: 0 kr 

Frakt hemleverans kvällstid: 149 kr

Vid köp över 1500 kr kan du även välja frakt hemleverans för 99 kr. 

OBS! Välj vilket fraktsätt du vill använda dig av, prisavdraget kommer att göras innan du avslutar ditt köp. 

Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar. Vi jobbar alltid för att du ska få dina produkter så snabbt som möjligt. När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Vi levererar till alla postnummer inom Sverige. Vi leverar inte till boxadresser.  

Glöm inte att du behöver kunna visa legitimation vid leverans eller uthämtning av dina varor. Din försändelse ligger hos ombud och måste hämtas ut inom 14 dagar. 

Vi vill uppmärksamma att vid stora beställningar kan två stycken kollin(paket) komma att skickas. Det medför däremot ingen extra kostnad för frakt. 

Skulle en försening förekomma åtar vi oss ansvaret att informera dig som kund om dröjsmålets anledning samt upplysa om ny leveranstidpunkt. Du som konsument har då rätt att häva köpet utan extra kostnad. Detta gäller också vid specialbeställningar. 

Ej uthämtat paket

Du har som kund ansvar att lämna korrekta leveransuppgifter som din adress, e-postadress samt ditt telefonnummer. Om en försändelse inte blir uthämtad utan skickas tillbaka till oss kommer vi att ta ut en kostnad på 350 kr för returfrakt samt övrigt arbete för att hantera returen.

Ångerrätt

Du som konsument har alltid 14 dagars ångerrätt. Kontakta oss gärna så fort som möjligt om du vill ångra ditt köp. När du returnerar varorna skall de vara oanvända och med orginalförpackning. Du som konsument har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera varans funktion. Detta gäller dock inom rimliga gränser och varan får inte vara ovårdad eller trasig på något sätt. Vid skadad eller använd vara (med "använd vara" menar vi den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion) tillkommer en kostnad i förhållande till värdeminskning av produkt. Värdeminskningen bedöms utefter den hur varje produkt har hanterats och ses över från fall till fall. 

Ångerblankett från Konsumentverkets (KO) hemsida finner ni här: 

http://publikationer.konsumentverket.se/sv/publikationer/regler/2angerblankett.html

Vid returer återbetalas era pengar inom 14 dagar efter att vi har mottagit meddelande om retur. Gällande återbetalning kan du som konsument dock få vänta tills dess att varan har kommit åter till vårt lager eller till dess att du som konsument har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Vid återbetalning via Klarna tar ärendet uppemot 14 dagar medan återbetalning via Bankgiro hanteras snabbare. 

OBS! Du som kund får själv stå för returkostnaden.

Tänk på att ett outhämtat paket inte räknas som en retur.

Returadress:

LOVeLLY AB

Att: LOVeLLY AB

Tömvägen 23

193 91 Sigtuna

Skadat gods/Reklamation 

När du mottar ditt paket är det viktigt att du kontrollerar att det inte är skadat. Om du finner en skada på paketet eller din produkt vid uthämtning eller vid hemleveransen vill vi att du anmäler skadan till oss inom rimlig tid. Du som kund har 3 års reklamationsrätt men en reklamation rapporteras så snart felet borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada eller defekt på vara. 

Vid eventuell reklamation vill vi att du skickas oss en beskrivning på skada, vilken produkt det gäller samt ditt ordernummer. Vi på LOVeLLY står för returfrakt samt andra kostnader som uppstått vid returen av din reklamerade vara vid uppvisande av kvitto. 

Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR)  för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR's hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV

Vid en eventuell tvist följer vi gällande lag 8.3 ARN & uppförandekoder. 

Anmälan om skada gör du till vår kundtjänst: kundtjanst@lovelly.se.

Vid reklamationer återbetalas era pengar inom 14 dagar efter att vi har mottagit varan och hanterat ärendet på vårt lager. Vid återbetalning via Klarna tar ärendet uppemot 14 dagar medan återbetalning via Bankgiro hanteras snabbare. 

LOVeLLY Standard 

Vi här på LOVeLLY vill i största möjliga mån och i alla led värna om vår miljö! När vi packar våra paket använder vi återvunna tidningar, kartonger och självklart miljövänlig tejp. Detta är ett viktigt led i vår ställning till ett hållbart processflöde. De återvunna kartongerna som vi skickar till dig har vi kontrollerat så att de är hela och självklart inte smutsiga eller på annat sätt skadade.

Säkerhet

Vi på LOVeLLY uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SSL-certifikat.

Texter & Bilder

Vi reserverar oss mot eventulla stavfel och felskrivningar i texter. Den information som står i kassan och som konsument godkänner gäller.

Texter och bilder är skyddade och får ej kopieras. Vi på LOVeLLY samarbetar med flera duktiga bloggare och fotografer och de bilder som är märkta med fotografens namn eller copyrightstämpel är fotade av våra samarbetspartners www.evelinasekologiska.se, www.mintekopp.se och Helena Widenlou. Dessa fotografier är tagna via samarbeten med fotograferna och www.lovelly.se och får inte användas utan samtycke.

F-skatt

Vi innehar F-skattesedel. Organisationsnummer: 556978-5792

Försäljning till Minderårig

LOVeLLY ingår inte avtal med minderåriga (personer under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Adress

Stora Gatan 59

193 30 Sigtuna

Stockholms län

LOVeLLY strävan:

Vi på LOVeLLY vill erbjuda gedigen kunskap och information om allt som krävs för att leva och hålla en ekologisk och giftfri livsstil.

Vi önskar att på ett informativt och enkelt sätt erbjuda kvalitativa produkter och lösningar för att i största möjliga mån eliminera konsumtionen av de giftiga och miljöförstörande produkter som finns på marknaden i dag.

Vårt sortiment är alltid under utveckling med en strävan om att så småningom ha möjlighet att erbjuda er ett helhetskoncept för en helt ekologisk livsstil.

Vi vill erbjuda er ett sunt, hållbart, medvetet och miljövänligt alternativ till de produkter som ni använder idag. Såklart utan att kompromissa när det gäller effektivitet, design och doft. Vi vill visa på att det går att leva ett hållbart liv utan att behöva kompromissa när det kommer till det vackra och njutningsfulla i livet! Allting som finns i butiken är handplockat av oss, testat av oss och godkänt av oss och våra barn!

När du kikar in i vår webbutik behöver du alltså inte fundera på om produkterna levererar eller är just miljövänliga, ekologiska eller giftfria.

LOVeLLY och våra leverantörer har samma mål, en mer hållbar framtid.